Prieš dešimt metų Jūs galėjote susikurti plokščią bazinę parduotuvę, pridėti kelis produktus, nusipirkti AdWords ir Voilà! – Jūsų parduotuvė sėkminga… Kaip smarkiai pasikeitė laikai. Vis dar įmanoma sukurti klestintį elektroninės prekybos verslą šiandien, tačiau konkurencija tapo griežtesnė ir dabar pardavėjai turi pritaikyti daugiau strategijų, norint konkuruoti su tokiais milžinais kaip, pvz., pigu.lt ir panašūs lietuviški mega sėkmingi prekybos centrai. Šiame straipsnyje pateikiame 4 itin svarbias strategijas e-parduotuvės sėkmei kurti. Sėkmingam verslui rekomenduojame įgyvendinti bent vieną iš jų.
Naudokite konkurencingą kainą ne kaip vienintelę pagrindinę strategiją
Dažniausias ir kartu sunkiausias sprendimo e-komercijoje: konkuruoti kainomis. Mažos kainos pasiūlymas gali atrodyti patraukliai, ypač jeigu Jūs ką tik atidarėte naują parduotuvę, tačiau prieš taikant šią strategiją specialistai rekomenduoja prieš tai apmastyti kelis aspektus.
Jeigu Jūs parduodate bendrus produktus ir akcentuojate tik kainą, pamastykite, kaip Jūs galėsite konkuruoti su “Maxima” arba “pigu.lt”? Abi kompanijos yra patikimos ir siūlo labai žemas kainas. Netgi jeigu Jūsų kainos sutampa, kodėl žmogus turėtų pirkti pas Jus, o ne iš gerai žinomo pardavėjo?
Tai nėra neįmanoma, tačiau konkuruoti kaina yra sunkiausias būdas kuriant sėkmingą e-komercijos verslą . Net jeigu turite daug pardavimų, Jūsų pardavimo marža bus tokia maža, kad Jums reikės parduoti labai didelius kiekius, norint gauti padorų atlyginimą.
Jūs, be abejo, galite akcentuoti mažas kainas, tačiau labai svarbu, kad Jūsų parduotuvė pasiūlytų kokios nors vertės. Kad nebūtumėte identiški didelėms parduotuvėms ir pasiektumėte savo klientus, Jums reikia pritaikyti išsamius prekių aprašymus, Jūsų veiklai tinkamus straipsnius blog‘e ir panašius, klientą sudominančius metodus, kad klientas nuspręstų pirkti būtent pas Jus.
Esmė? Sunku konkuruoti su dideliais žaidėjais tik kaina, jeigu esate nepriklausomas pardavėjas. Jeigu Jūs taip darote – įsitikinkite, kad tai yra tik Jūsų strategijos dalis, o ne visa strategija. Tokiu atveju mažos kainos strategija tampa stipriu pagalbiniu įrankiu.
Gaminkite savo produktą
Jeigu Jūs galite sukurti unikalų produktą, kurį žmonės nori pirkti, gamindami savo produktą turėsite labai daug privalumų:
Mažesnė Konkurencija: Kai Jūs parduodate jau esamą produktą, žmonės gali lengvai palyginti parduotuves. Bet, jeigu Jūs esate vienintelis gamintojas, žmonės neturi jokio kito pasirinkimo, išskyrus pirkti pas Jus.
Kainodara: Žymiai lengviau nustatyti kainą, kai nėra 10 kitų parduotuvių, mažinančių prekės kainą. O be kitokios alternatyvos ir palyginimo, klientai mažiau spyriojasi mokant didesnę kainą.
Daugiau Sutaupote: Turbūt didžiausias iš visų privalumų – gaminti savo produktą arba/ir pirkti tiesiogiai iš gamintojo yra pigiausias būdas gauti produktus. Jis reikalauja didesnio startinio kapitalo, bet yra geriausias būdas padidinti Jūsų pelno maržą.
Esmė? Gaminti savo prekes nėra lengviausias ir pigiausias būdas pradėti el. prekybą. Turėsite skirti daug laiko gamybai ir logistikai, tačiau, teisingai viską atlikus, tai yra vienas iš geriausių būdų sukurti ilgalaikį verslą šiandienos aplinkoje.
Pridėkite Informacinės Vertės Savo Prekėms
Šis metodas yra tradiciškai naudojamas ir yra vienas iš geriausiu būdų sėkmingai prekiauti internete. Jeigu Jūs parduodate jau esančią rinkoje prekę ir nenorite konkuruoti kaina, Jums reikia pasiūlyti kažkokios kitos vertės. Vienas iš geriausių pasirinkimų yra kurti pasitikėjimą, išsamiai konsultuoti klientus, rašyti straipsnius, bendrauti su klientais socialiniuose tinkluose, dovanoti nemokamas PDF knygas ir panašiai.
Kodėl tai veikia? Baimė nusipirkti prekę, kuri neveiks yra svarbi priežastis, kodėl žmonės neperka ir tai yra ypač aktualu smulkesnėse nišose. Ar Jūs jaustumėtės patogiai pirkdami komponentus savo apsaugos sistemai iš maisto prekių prekybos centro? Turbūt, kad ne, nes jie nėra šios sferos specialistai ir Jiems bus sunku suprasti ko konkrečiai Jūs norite. Vietoj to, Jūs tikriausiai ieškosite įmonės, kuri specializuojasi būtent apsaugos sistemose. Ta įmonė, kuri suteiks Jums daugiausiai informacijos, išsamiausiai atsakys į Jūsų klausimus, veikiausiai laimės Jūsų pirkimą.
Taip pat svarbu ir tai, kad kai kurie žmonės aplanko juos dominančios nišos svetaines ir lygina kainas. Todėl informacinės vertės metodas labai gerai veikia nišose, kur yra daug įvairių priedų ar sudedamųjų dalių. Kuo daugiau daiktų žmogui reikia nusipirkti, tuo sunkiau jam bus lyginti kainas. Kuo daugiau informacijos ir sudominimo bus Jūsų e-parduotuvėje, tuo mažiau žmogus praleis laiko lygindamas kainas.
Nors tikrai bus pirkėjų, kurie išeis kitur, tačiau Jūs vis tiek uždirbsite pasitikėjimą kaip šios srities specialistas ir kuo daugiau Jūs išmokysite klientus ateičiai (suteiksite informacijos straipsniais, video apžvalgomis), tuo daugiau prestižo ir pardavimų Jūs sugeneruosite vėliau.
Kurkite savo Prekės Ženklą
Kai Jūs kuriate „brendą“, Jūs peržengiate pardavimo idėją ir suteikiate dėmesį į patirties, idėjos arba filosofijos pardavimą. Tai turbūt yra sunkiausias būdas, bet jis turi galios sukurti tokį verslą, kuris turi didelę ilgalaikę vertę.
Kaip marketingo specialistas, aš manau, kad esu virš žiniasklaidos bei reklaminių kampanijų įtakos. Deja, aš taip pat jautrus, kaip ir visi kiti, gerai reklamai. Ateinant vasarai visada aktyviai reklamuojamas “Utenos” alus, kaip linksmos kompanijos palydovas prie ežero. Aš nekreipiau į tai dėmesio iki to momento, kol supratau, kad užėjus į parduotuvę prieš išvykstant prie ežero, aš automatiškai pasiėmiau “Utenos” alų vietoj kokio nors kito. Tai padariau nesąmoningai, nes tuo metu mintyse linksmai leisdavau laiką prie ežero kaip buvo rodoma reklamoje. Būtent taip smarkiai įtakoja prekės ženklas mūsų pasąmonę ilgalaikėje perspektyvoje.
Kurdami, afišuodami, reklamuodami ir plėtodami savo brendą pamažu įsitvirtinate pirkėjų atmintyje ir sekantį kartą, kai jiems prireikia prekės, kuri yra Jūsų asortimente, jis Jus lengviau prisimena. O jeigu palikote gerą įspūdį praeito pirkimo metu (laiku pristatėte prekę ir pan.), tikėtina, kad užsisuks ir žodinių rekomendacijų ratas – žmogus rekomenduos Jūsų prekės ženklą kitiems.
Kokį Būdą Pasirinksite Jūs?
Jeigu Jūs tik planuojate atidaryti savo pirmą elektroninę parduotuvę – arba jau turite vieną dabar – pamastykite, kurį iš išvardytų metodų Jūs naudosite. Ar Jūs siūlote unikalų produktą ? Pridedate informacinę vertę ? Galbūt kuriate gerą apsilankymo patirtį savo klientams ? Jei nesate tikri, skirkite laiko paieškoti daugiau informacijos ir rekomendacijų arba susisiekite su mumis – mes mielai pasidalinsime patarimais.
Ar Jūs naudojate kurią nors iš šių strategijų savo veikloje? Ar ji pasiteisino? Kuri strategija, Jūsų manymu, yra geriausia? Pasidalinkite komentaruose žemiau.