+37060606086info@bananarent.ltAtsinaujinome! Aplankykite puslapį DIZAINAI ir pamatykite naujausias e-parduotuves!

Paskęsti kasdienėje rutinoje lengva. Nesvarbu, ar e-parduotuvės prekyba jau įsibėgėjusim ar dar nelabai – darbo e-parduotuvėje niekada nebūna per mažai. Jeigu esate e-prekeivis, šiuo metu tikriausiai pritariamai linksite ir kartojate „tikrai taip, po šimts pypkių, tie darbai niekada nesibaigia!“.

Vis gi ateina diena, kai iškyla klausimas – o kaip gi man iš tikrųjų sekasi? Ar e-prekyba juda į priekį? Ar juda tinkamu greičiu? O gal aš tik plaukiu pasroviui? Kaip pamatuoti kaip yra iš tikrųjų?

Šiame straipsnyje papasakosime apie sėkmingos e-prekybos rodiklius – ataskaitos taškus, kurie padės Jums įsivertinti savo e-prekybos būseną. E-prekybos rodiklių įvertinimas padės Jums:

  • Pamatyti savo e-prekybos stipriąsias ir silpnąsias grandis;
  • Prisiminti svarbiausias e-prekybos vystymo kryptis;
  • Atrasti būdų kaip vieną ar kitą grandį pastiprinti;

 Kas yra sėkmingos e-prekybos rodikliai?

Kad lengviau suprastumėte kas yra sėkmingos e-prekybos rodikliai, įsivaizduokite kelią, vedantį į didžiulį gražų miestą.  Šis miestas yra visiška e-prekybos sėkmė, o kelias iki šio miesto – tai Jūsų kelionė į užsibrėžtą tikslą. Kelias netrumpas, bet tikslas – viską atperkantis! Dabar įsivaizduokite, kad tam tikrais atstumais šis kelias yra paženklintas raudonomis e-prekybos-tikslasvėliavėlėmis. Kuo daugiau vėliavėlių pravažiuojate, tuo arčiau miesto esate. Dar geriau – kiekviena pravažiuota vėliavėlė suteikia Jums bonusą – papildomo greičio, todėl kuo daugiau vėliavėlių pravažiuojate – tuo greičiau skriejate į savo tikslą.

Šios raudonos vėliavėlės ir yra sėkmingos e-prekybos rodikliai. Tai – tarsi indikatoriai, kurie parodo, kad judate teisinga kryptimi – link sėkmės. Kuo daugiau teigiamų rodiklių pasiekiate savo e-prekyboje, tuo didesniu greičiu skriejate į savo tikslą – visišką e-prekybos sėkmę.

Praktikoje šie rodikliai dažniausiai turi tam tikrą reikšmę, susietą su išsikeltu tikslu. Pavyzdžiui, daugeliui e-prekybininkų vienas svarbiausių kasmetinių tikslų yra per einamuosius metus padidinti e-parduotuvės lankomumą 50 procentų. Su šiuo tikslu susijęs rodiklis būtų konkretus lankytojų skaičius per dieną. Pavyzdžiui, jeigu vidutinis lankytojų skaičius per dieną šiandien yra 50% didesnis nei prieš metus, tai rodo sėkmingai pasiektą tikslą. Ir atvirkščiai – jeigu šis skaičius yra mažesnis nei prieš metus, reiškia judama ne į priekį, o atgal.

 

Tikslų ir sėkmingų rodiklių nusistatymas

Sėkmingi e-prekybos tikslai ir tų tikslų įgyvendinimo rodikliai turėtų būti nustatomi individualiai, atsižvelgiant į Jūsų e-parduotuvę ir nišą kurioje prekiaujate.

TIKSLASDažnai tai, kas tinka vienai e-parduotuvei, kitai gali būti visiškai netinkama. Visgi yra keliasdešimt universalių e-prekybos sėkmės rodiklių, kuriuos naudoti gali bet kokio e-verslo atstovai.Su jais šiandien ir susipažinsite.

Šiais rodikliais galite remtis atlikdami išsamią savo e-prekybos analizę. Nepamirškite – kuo daugiau sėkmės rodiklių yra teigiami, tuo arčiau sėkmės esate, tačiau, net jeigu šiuo metu ne visus rodiklius galite laikyti teigiamais, tai jokiu būdu nereiškia, kad negalite jų pakeisti. Viskas priklauso tik nuo Jūsų noro, įdirbio ir pastangų.

 

25 ESMINIAI SĖKMINGOS E-PREKYBOS RODIKLIAI

 

Pardavimų sėkmės rodikliai

1. Valandos, dienos, savaitės, mėnesio, ketvirčio ir metiniai pardavimai. Pirmas ir aiškiausias rodiklis, kurio pagalba galite aiškiai matyti ar prekybos apimtys auga. Natūralu, kad pardavimai rodo ir judančią prekybą. Tačiau mes rekomenduojame į pardavimų rodiklius pasigilinti išsamiau. Pavyzdžiui, pardavimus verta lyginti įvairiais laiko pjūviais. Tokiu būdų galite įvertinti kuris mėnuo buvo geresnis, kuris mėnuo apskritai buvo geriausias metuose ir panašiai.

Ar žinote, kad: daugelio e-parduotuvių sėkmingiausias mėnuo yra gruodis.

2. Vidutinis krepšelio dydis (arba kitaip – vidutinė užsakymo suma). Šis dydis rodo, kiek vidutiniškai išleidžia pirkėjai vieno apsipirkimo metu. Čia gera žinia yra tai, kad šis dydis gali būti nesunkiai padidinamas tinkamais įrankiais, kurie pasiūlo pirkėjui panašių, dažnai kartu perkamų ir kitaip susijusių prekių.

3. Vidutinis pelnas. Kiek uždirbate yra stiprus rodiklis, tačiau, jeigu dar tik pradėjote prekiauti, nepamirškite, kad dažniausiai e-parduotuvei reikia duoti laiko įsibėgėti. Taip pat nedidelis vidutinis pelnas yra ne taip svarbu kaip faktas, kad tas vidutinis pelnas kas mėnesį kyla.


e-prekyba4. Konversijos procentas.
Konversijos procentas rodo, kokia procentinė visų lankytojų dalis iš tiesų kažką nusipirko. 2 ir daugiau procentų (arba 2 pirkėjai iš 100 lankytojų) laikoma labai geru konversijos rodikliu!

5. Krepšelių apleidimo procentas. Pirkėjai dažnai prikrauna krepšelį ir jį palieka, nes: reikėjo išeiti, dingo internetas, akis užkliuvo už kažko kito, atvyko svečiai ir tūkstančio kitų išorinių priežasčių. Šį procentą kiekviena e-parduotuvė turi nuolat ir aktyviai mažinti. To nedarydami rizikuojate tiesiog paleisti vėjais užsakymus, kuriuos žmogus pateiktų, jeigu tik prisimintų, o tiksliau – jeigu tik Jūs jam primintumėte, pavyzdžiui, tinkamu metu atsiųstu el. laišku – priminimu su nuolaidėlės kodu.

6. Naujų ir sugrįžtančių pirkėjų santykis. Tai, kad pirkėjas sugrįžta, rodo vienokį ar kitokį jo susidomėjimą Jūsų e-parduotuve, prekėmis ar tiesiog straipsniais, kuriuos talpinate e-parduotuvės blog‘e. Didelis sugrįžtančių pirkėjų skaičius yra vienas svarbiausių e-prekybos sėkmės rodiklių.

7. Parduotų prekių kaina (savikaina). Pelno neapskaičiuosite, nežinodami prekių savikainos, tiesa? Tačiau čia svarbiau ne tai, kiek išleidote, o kiek išleidus kiek uždirbote. Gebėjimas rasti aukštos kokybės prekių už žemą savikainą yra vienas e-prekybos sėkmės raktų, tačiau didelės savikainos bijoti nereikėtų, jeigu tik ji pakankamai save atperka, t.y. uždirba Jums daugiau, negu mažos savikainos prekės.

8. Visos rinkos ir prekiautojo užimamos rinkos dalies dydžiai. Tai – jau šiek tiek pažengusios e-prekybos sėkmės rodiklis. Jis ypatingai svarbus nišinėse rinkose, kur dėl tam tikros auditorijos pirkėjų konkuruoja vos keli pardavėjai. Kuo didesnę šios rinkos dalį užimate – tuo stipriau galite konkuruoti ir priimti rizikingesnius reklamos ar kainodaros sprendimus.

9. Prekių sąsajos (kokios prekės dažnai yra perkamos kartu). Tam tikrų prekių pirkimas kartu padeda nustatyti prekių sąsajas, kurių pagalba galite efektyviau planuoti prekių rinkinių pasiūlymus.

10. Prekių sekos (kokios prekės yra žiūrimos paeiliui). Tyrimai parodė, kad pirkėjai itin mėgsta prekių skiltis, kurios vadinasi „Pirkėjai, kurie žiūrėjo šias prekes, taip pat žiūrėjo…“. Čia veikia socialinis poveikis – jeigu kažką kitą sudomino, gal sudomins ir mane? Šią personalizavimo taktiką puikiai įvaldė amazon.com.

11. Sandėlio likučiai. Kad veiktumėte sėkmingai, prekių sandėlyje arba pas Jūsų tiekėją turi pakakti. Būkite atsargūs vertindami šį rodiklį – tai, kad uždirbate pakankamai, gali greitai tapti „nepakankamai“, jeigu staiga nutrūktų Jūsų populiariausių prekių kiekiai ar tiekimas.

12. Konkurencinga kaina. Gebėjimas pasiūlyti geriausią ar bent jau pakankamai konkurencingą kainą yra vienas iš svarbiausių pardavimų sėkmės rodiklių. Jeigu teko susipažinti su ekonomikos pagrindais, tikriausiai žinote, kad mąsto ekonomika padeda mažinti prekių savikainą, o tuo pačiu – ir jos kainą. Štai kodėl dideji prekybos gigantai gali pasiūlyti prekes tokiomis mažomis kainomis! Iš tiekėjų ar gamyklų užsakydami dideliais kiekiais, jie gali gauti žemiausius kainos pasiūlymus sau ir taip mažinti prekės kainą visoje rinkoje.

 

Reklamos būdų sėkmės rodikliai

13. E-parduotuvės lankomumas. Graži e-parduotuvė yra nieko verta, jeigu į ją niekas neateina, tiesa? Tačiau kartais pardavėjai pamiršta, kad buvimas internete nėra automatiškai įgyjamas lankomumo garantas. Kad lankytojai Jūsų e-parduotuvę pamatytų, turite juos pas save pakviesti. SEO optimizacija, blog‘o straipsniai, aktyvumas socialiniuose tinkluose, PPC reklama ir daugelis kitų reklamos būdų egzistuoja ne be reikalo. Jeigu stebite didelį e-parduotuvės lankomumą, galite būti ramūs – viską darote teisingai ir šis rodiklis signalizuoja ėjimą tinkama linkme. Priešingu atveju – niekada ne vėlu pasirūpinti minėtais reklamos būdais!

Esate Bananarent klientas? Jūsų e-komercijos vadybininkas mielai papasakos apie šiuos reklamos būdus ir pasidalins puikiais patarimais. 

14. Naujų ir sugrįžtančių lankytojų santykis. Kaip jau minėjome anksčiau, didelis sugrįžtančių lankytojų skaičius rodo, kad kažkas lankytoją vis skatina pas Jus sugrįžti. Vertindami reklamą, nepamirškite įvertinti ir šio rodiklio – ar lankytojų skaičius padidėjo po reklamos? Ar reklama padidino sugrįžtančių pirkėjų skaičių?

15. Laikas, praleistas e-parduotuvėje. Žinoma, kuo ilgiau Jūsų pirkėjai domisi e-parduotuvės turiniu, tuo geriau.

16. Puslapių peržiūrų per vieną apsilankymą vidurkis. Jeigu stebite itin mažą peržiūrų skaičių, verta rimtai susirūpinti, nes kažkas:

  1. Verčia Jūsų lankytoją toliau nebenaršyti;
  2. Nepakankamai skatina lankytoją toliau naršyti;

Šis rodiklis priskiriamas prie reklamos būdų vertinimo todėl, kad mažai puslapių paprastai peržiūri tie, kuriems prekė yra neaktuali arba neįdomi. Tai – prasto reklamos auditorijos parinkimo pasėkmė. Jeigu prekiaujate stogais ir reklamą rodote studentams, akivaizdu, kad jie Jūsų e-parduotuvėje daug laiko nepraleis. Ir atvirkščiai – jeigu stebite didelį peržiūrų skaičių, galite užsidėti žalią varnelę ir čia, nes Jūsų lankytojui įdomu tai, ką jam rodote ir jis yra tinkamai sudomintas.

17. Lankytojų šaltinis. Jeigu žinote iš kur daugiausiai ateina lankytojų (Google? Socialinių tinklų? PPC reklamų?), jau esate puse žingsnio į sėkmę ir  gebate savo reklamos biudžetą sutelkti ten, kur iš tiesų reikia. Kad atrastumėte lankytojo šaltinį, galite naudotis profesionaliais įrankiais arba Google Analytics įrankiu, kuris yra nemokamas ir suteikia nemažai pagrindinės lankomumo informacijos.

18. Lankymo laiko nustatymas. Šio rodiklio žinojimas e-parduotuvėms profesionaliau personalizuoti pasiūlymus pirkėjams ir planuoti reklamų bei akcijų pristatymus.

19. Naujienlaiškių prenumeratorių skaičius. Didelis tikrų prenumeratorių skaičius yra neabejotinai svarbi bet kurios e-parduotuvės marketingo plano dalis. Vis gi neskubėkite to laikyti sėkme, jeigu prenumeratorių el. pašto adresus nusipirkote, nes tai nėra Jūsų tikslinis pirkėjas, greičiau – krūva el. pašto adresų, iš kurių dalis kažką nupirks. Tuo tarpu natūraliai e-parduotuvėje ar kitais būdais surinkti prenumeratoriai yra žmonės, kurie išties linkę pas Jus pirkti.

20. Klientų užklausų telefonu, el. paštu skaičius ir vidutinis jų atsakymo laikas.  Beveik pusė pirkėjų prieš pirkdami prekę turi apie ją vienokių ar kitokių klausimų. Laiku pateikti atsakymai į juos gali nulemti sprendimą pirkti. Didelis užklausų skaičius gali rodyti tiek susidomėjimą prekėmis, tiek informacijos apie prekes trūkumą. Išanalizavę užklausų turinį galite matyti kokios informacijos dažniausiai klausia pirkėjai ir tą informaciją sudėti į savo e-parduotuvę – taip sutaupysite brangaus savo pirkėjų (ir savo!) laiko.

21. Inicijuotų pokalbių skaičius. Per pasaulį nuvilnijusi „pardavimų kalbant“ banga Lietuvoje tik įsibėgėja. „Pardavimai kalbant“ atsiranda tuomet, kai dirbate su savo lankytojais, naudodami LiveChat įskiepius. Anksčiau šie įskiepiai leisdavo tiesiog gyvai atsakyti į kliento užduotas užklausas LiveChat langelyje. Šiandien Jūs galite daug daugiau – galite užduoti lankytojui klausimą patys, sukurti automatizuotus klausimus, rodomus lankytojams iš ankstos ar net pasiūlyti nuolaidą nepajudindami nei piršto. Tinkamas ir nuolatinis Live Chat naudojimas smarkiai padidina pardavimus, o didelis inicijuotų pokalbių skaičius rodo domėjimąsi Jūsų prekėmis.

22. Facebook gerbėjų skaičius. E-prekyboje socialiniai tinklai šiais laikais yra ne tik svarbūs – jie yra gyvybiškai būtini! Stenkitės nuolat didinti šią gerbėjų bazę, nes tai – auditorija, kuri visada pasiruošusi išklausyti Jūsų pasiūlymą ar pasinaudoti siūlomu nuolaidos kodu. Nedvejodami plėskite e-parduotuvės ir socialinių tinklų sąsajas, dovanokite nuolaidas už pasidalinimus prekėmis Facebook‘e, kvieskite dalyvauti Facebook konkursuose, surasti paslėptą nuolaidos kuponą kažkur tarp prekių, ir viską – jeigu tik galite – automatizuokite, kad šie procesai vyktų dieną – naktį, be Jūsų įsikišimo.

23. PPC lankytojų apimtis. PPC reklama (angliškai Pay Per Click) yra reklamos tipas, kuomet Jūsų e-parduotuvės nuorodos ar reklaminiai baneriai rodomi internete ir, žmogui ant jos paspaudus, Jūs sumokate už šį paspaudimą. Populiariausias ir praktiškai visiems žinomas tokios reklamos įrankis yra Google Adwords. Didelis tokių lankytojų skaičius rodo sėkmingą reklamos teksto ar banerio parinkimą.

24. Blog‘o lankytojų skaičius. Jeigu kažkam bus įdomūs Jūsų blog‘o straipsniai, beveik visais atvejais jam bus įdomu ir tai, ką Jūs parduodate. Rašydami įdomų blog‘ą Jūs iš pradžių pasyviai, po to – aktyviai didinate lankytojų skaičių. Jeigu stebite didelį blog‘o straipsnių skaitytojų skaičių – šaunu! Šis rodiklis rodo, kad einate tinkama turinio marketingo linkme.

25. Prekių apžvalgų skaičius ir kokybė. Apie apžvalgų naudą ir svarbą rašėme šiame straipsnyje. Tačiau apžvalgos yra ne tik šaunus savaiminio marketingo varikliukas, bet ir naudinga informacija Jums. Jeigu e-parduotuvėje vyrauja neigiami atsiliepimai (apie prekes, apie aptarnavimą, apie pristatymą ir kt.) – šių problemų pašalinimas Jūsų e-prekybos rezultatus garantuotai padidins. Tuo tarpu nedidelis atsiliepimų skaičius rodo mažą įsitraukimą, t.y. pirkėjai apžiūri arba nusipera prekę, tačiau neišlaiko tęstinio ryšio su e-parduotuve. Kad paskatintumėte pirkėjus rašyti apžvalgas ir atsiliepimus, nepagailėkite jiems nuolaidos kuponų už kiekvieną paliktą atsiliepimą.

 

Kaip matote, sėkmę pamatuoti galite kiekviename savo e-parduotuvės kampelyje. Nenusiminkite, jeigu nemažai ar net visi minėti rodikliai šiuo metu Jūsų nedžiugina. Savo silpnybių žinojimas yra pati didžiausia stiprybė! Žinodami kur savo e-prekyboje turite trūkumų, galėsite rasti tinkamus sprendimus jiems įveikti. Didelę dalį šių rodiklių galite pasukti į pozityvią pusę be didelių papildomų pastangų.

Tad pirmyn rinkti raudonų vėliavėlių! Kuo daugiau surinksite – tuo greičiau pasieksite savo didžiausius e-prekybos tikslus. Sėkmės!

bananarent-e-komercijos-blogas

Ačiū, kad skaitėte!

 

Bananarent – tai naujos kartos elektroninių parduotuvių nuoma su daugybe e-prekybos funkcijų, šauniais dizainais ir nuolat atnaujinamomis papildomų įskiepių galimybėmis. Mes tikime, kad kelias į e-parduotuvės sėkmę visu pirma turi būti pagrįstas stipria e-prekybos platforma, kuri žengia į prekį kartu su nuolat besikeičiančiomis technologijomis. Nežinote nuo ko pradėti ir kaip pasiekti SAVO e-prekybos tikslą? Sužinokite kaip galime Jums padėti.

Reikia kažko “stipriau”? Bananarent ProKomercija e-parduotuvių nuoma padės paversti Jūsų e-parduotuvę gyvu e-marketingo organizmu, kuris ne tik reklamuoja Jūsų e-parduotuvę už Jus, bet ir parodo karščiausius Jūsų e-parduotuvės taškus.

[ult_animation_block animation=”pulse” animation_duration=”2″ animation_delay=”0″ animation_iteration_count=”14″ opacity=”set” opacity_start_effect=”90″]
[/ult_animation_block]

BANANARENT E-Komercijos blog’as – mes rašome JUMS.

Skaityti daugiau naudingų e-komercijos straipsnių
PASIRINKITE KAS JUS DOMINA:
x
Meniu
Nemokamas