+37060606086info@bananarent.ltAtsinaujinome! Aplankykite puslapį DIZAINAI ir pamatykite naujausias e-parduotuves!

Verčiant iš anglų kalbos, žodis attribute reiškia „pagirti kažką už tam tikrą atliktą veiklą“. Terminas ‘marketing attribution’ naudojamas panašia prasme. Marketingo atribucija – tai kiekvieno šaltinio įtakos kliento patirčiai nustatymas. Skamba painiai? Nieko baisaus, skaitykite toliau ir netrukus bus visai aišku.

Iš esmės  kiekvienai įmonei, norint priimti kokį nors pakeitimą būsimoje strategijoje, būtina suprasti savo veiksmų vertę internete.  Yra daug būdų, kaip klientas gali surasti Jūsų elektroninę parduotuvę: organinė paieška (Google), AdWords kampanija, nuoroda iš Facebook, banerinė reklama įvairiose svetainėse ir t.t. Taigi kliento kelias ne visada yra tiesioginis – jis gali naudoti įvairias platformas bei prietaisus.

Jeigu stebėsite visus savo klientų srautų kanalus, galėsite įvertinti, kaip kiekvienas klientas sąveikauja su kiekvienu iš jų prieš perkant ir taip nustatysite procentinę kiekvieno kanalo vertę. Tai vadinamas “paskutinio paspaudimo verte”. Kitaip tariant, taip Jūs sužinosite kiek svarbus buvo kiekvienas kanalas kliento “kelionėje”.

Pavyzdys:

10 klientų pasiekė Jūsų parduotuvę per Adwords reklamą. Visi šie klientai sugeneravo pardavimų už 1000 Lt.

Kiti 10 klientų pasiekė Jūsų parduotuvę per Facebook nuorodą ir sugeneravo pardavimų už 4000 Lt.

Galime matyti, kad Facebook nuorodos kanalas yra net 4 kartus efektyvesnis, negu Adwords reklamos kanalas.

Skirtingai nuo tokio specifinių kanalų matavimo (“paskutinio paspaudimo vertės”), marketingo atribucija gali būti susijusi su kiekvienu kanalu  labai subtiliu būdu. Pavyzdžiui, atribucija gali Jums parodyti kaip baneriai gali įtakoti AdWords kampaniją, arba kaip AdWords kampanija gali įtakoti organinę SEO, arba kaip Facebook ir el. laiškai gali papildyti vienas kitą ir panašiai. Tai yra dar tikslesnė analizė nei sprendžiant iš paskutinio kliento paspaudimo ir tai gali padėti verslui suprasti, kurie kanalai yra geriausi konversijai, kurį kanalą reikia toliau plėtoti arba į kurį kanalą tiesiog nėra prasmės toliau investuoti.

Pavyzdys:

10 klientų rado Jūsų parduotuvę per Jūsų siunčiamus naujienlaiškius ir sugeneravo 1000 Lt pardavimų.

10 klientų rado Jūsų parduotuvę Facebooke ir sugeneravo 1000 pardavimų.

Tuo tarpu kiti 10 klientų gavo Jūsų naujienlaiškį, kuriame buvo nuorodą tiesiai į Jūsų parduotuvę ir nuoroda į Jūsų Facebook puslapį. Jie pasirinko eiti tiesiai į Facebook puslapį, kuriame pamatė puikios akcijos reklamą ir tuomet per ją atėjo į Jūsų parduotuvę. Šie pirkėjai sugeneravo 4000 Lt pardavimų.

Rezultatas – naujienlaiškiai iki Jūsų atvedė iš viso 20 klientų, tačiau tik per naujienlaiškius atėję klientai sugeneravo keturis kartus mažiau pardavimų. Vadinasi, pirkėjai, kurie ateina per Naujienlaiškių ir Facebook kanalų kombinaciją, 4 kartus labiau linkę pirkti pas Jus, o Facebook kanalas yra 5 kartus vertingesnis, negu Naujienlaiškių kanalas. Ką tai sako Jums? Šiuo atveju tai byloja, kad Naujienlaiškiai ir Facebook puslapis yra puiki komanda, todėl savo naujienlaiškiuose turite labiau skatinti klientus užsukti į Jūsų Facebook puslapį.

Ar Jums patiko šis straipsnis? Ar valdydami savo verslą stebite paskutinio kanalo vertes ir marketingo atribuciją? Pasidalinkite komentaruose žemiau. Ačiū, kad skaitėte!

PASIRINKITE KAS JUS DOMINA:
x
Meniu
kaip elgtis su vip klientaiskas yra call to action